Jak radzić sobie z zastrzeżeniami klientów
 1,5 minuty czytania 
Zastrzeżenia po stronie nabywcy są naturalnym zjawiskiem w relacji klient - sprzedawca. Klienci przez zastrzeżenia, a nawet opór 
wskazują na przyczyny z powodu których nie chcą 
w tej chwili kupić produktu/usługi jako takiego lub nie chcą kupić właśnie od Ciebie.
Nieprofesjonalny sprzedawca rozczaruje się, gdy pojawiają się zastrzeżenia, zniechęca się, naciska emocjonalnie, popełnia elementarne błędy sprzedażowe, które w efekcie nie pozwolą mu na zamknięcie transakcji. Wtedy rezygnuje z takiego klienta i szuka kolejnego, któremu 
może sprzedać swój towar. Jednak może sprzedać tylko wtedy, gdy nie pojawiają się obiekcje po stronie nabywcy. 
Nie jest to mądre ani profesjonalne podejście do pracy.
Narzędzia profesjonalnego sprzedawcy
Gdy  pomyślę o całym wysiłku związanym z pozyskaniem kontaktu do tej osoby, zabiegami związanymi z umówieniem się na spotkanie, przygotowaniem się do spotkania, czasie poświęconym na samo spotkanie to jest mi po prostu szkoda takiego sprzedawcy. Ponadto trzeba też wspomnieć o innych aspektach  związanych  z tym spotkaniem: o zaangażowanych zasobach, które sprzedawca i jego firma zainwestowały w zainteresowanie klientów, ich poszukiwanie i organizowanie procesu sprzedaży. To są wszystko koszty, duże koszty zarówno finansowe jak i organizacyjne.
Jednym z zadań profesjonalnego sprzedawcy jest pozyskanie jak najwięcej 
potencjalnych klientów, którzy rzeczywiście potrzebują  produktów 
w takim zakresie w jakim może on im dostarczyć.
Rzeczą naturalną  jest, że spotyka się on często z wieloma zastrzeżeniami.
Aby w codziennej pracy radzić sobie z większością tych  zastrzeżeń należy (wg mnie) opracować pewną taktykę postępowania z klientem. Gdyż większość 
"NIE" nie oznacza wcale, że klient nie potrzebuje tego produktu, 
ale, że czegoś nie rozumie.