logo AUX
×
praca zdalna i mobilna
rozwiązania dla małych firm

Tworzone z i pasją

Kiedy zmiany na zewnątrz firmy zachodzą szybciej niż w jej wnętrzu, zbliża się jej koniec ☠
Jack Welch - General Electric.

Strona główna · pod prąd · Nowoczesna firma

Nowoczesna firma

2 minuty czytania Nowoczesna firma - tak chyba każda firma chciałaby być postrzegana. Mam oczywiście na myśli dobrze rozumianą nowoczesność: technika w służbie człowieka.
Można prowadzić biznes korzystając z kalendarza książkowego i w niektórych biznesach oraz małym rozmiarze działalności to wystarcza. Jednak nie każdy ma taki typ biznesu i nie każdy prowadzi mały biznes. W swojej pracy korzystamy z wielu "wynalazków" technologicznych:
- telefon z opcjami video, sms, telekonferencje, tryb głośnomówiący i wieloma jego funkcjami
- mail z jego funkcjami,
- technologia stron www z bogatą funkcjonalnością a przynajmniej: strona www, formularze, dostęp do banków.; itd.
Nie są to oczywiście wszystkie nowinki technologiczne i nie o to chodzi aby za nimi pędzić. Raczej warto korzystać z użytecznych narzędzi, które są warte swojej ceny lub poświęconego im czasu.
W tym wszystkim niektóre z tych narzędzi są naszą wizytówką (szczególnie przy ostatnich ograniczeniach w przemieszczaniu się): strona www, adres mail, numer telefonu, wszelkiego rodzaju komunikaty słyszane i widziane przez klienta. Są to narzędzia z których korzystamy a skoro już są to dobrze aby przyciągały a nie odstraszały klientów.
Są firmy, które dostrzegają to zjawisko: strony internetowe z nowoczesnym designem, obecność w mediach społecznościowych, e-maile w domenie firmowej, dopracowana i jednolita stylistycznie koncepcja wizualna. Myślę, że jest to nieunikniony kierunek w zakresie technologii.

Nowoczesna firma to znaczy jaka?

Przede wszystkim co to znaczy "nowoczesna"?. Nowoczesna to znaczy dla mnie: zautomatyzowana, zinformatyzowana i przede wszystkim nadal "z ludzką twarzą". Te trzy komponenty zawsze dadzą przewagę każdej firmie nad pozbawionymi ludzkiej twarzy, bezdusznymi i silnie zideologizowanymi technologicznymi gigantami. Oczywiście zawodowy profesjonalizm to podstawa. Dysponując ograniczonymi zasobami, trzeba wybierać proste rozwiązania. A prostota jest piękna. Lubią ją też klienci.
Co zatem można zrobić? Ujmę we frazę: skok w nowoczesność, za niewielkie pieniądze, przez co rozumiem zbudowanie wizerunkowego funkcjonowania firmy zgodnie z bieżącymi standardami i trendami rynkowymi.

W działaniach firmy ważne jest
by to co nie musi być wykonane przez człowieka mogły wykonać systemy informatyczne

Twoja firma powinna być postrzegana jako sprawny, nowoczesny podmiot. To jest Twój obowiązek względem klientów i potencjalnych klientów, aby mieli poczucie bezpieczeństwa i profesjonalizmu.
Klient powinien mieć możliwość łatwego dostępu do Twojej firmy i mam na myśli łatwość i prostotę przekazywania danych a nie Twoją pracę w trybie 24/7/365. Aby to co nie musi być wykonane osobiści było wykonane przez systemy informatyczne.

komunikacja

Zwykła rozmowa telefoniczna czy mail już dawno przestały wystarczać. Masowy mail w trybie tekstowym czy telefonowanie na zimno jest passe. Nowe lub unowocześnione formy kontaktu zdecydowanie bardziej przyciągają uwagę użytkowników. Jednak potrzeba tak niewiele aby dobry i sprawdzony telefon wrócił do łask, a mail zachęcał do przeczytania.

marketing

Większość firm działających lokalnie prowadzi aktywne działania pro sprzedażowe, rzadko marketingowe. Wskutek czego mają duże szanse na rozminięcie się ich oferty lub sposobu działania z oczekiwaniami klientów. Zastosowanie naprawdę prostych rozwiązań ogranicza istotnie ten problem.

organizacja

Nowe i małe firmy rzadko prowadzą działania poprawiające organizację gdyż mają inne priorytety. Paradoksalnie błędy organizacyjne w początkowym etapie działalności zazwyczaj poważnie blokują długotrwały i płynny rozwój firmy na dalszym jej etapie. Warto od początku przenieść kluczowe działania do internetu.