logo AUX
×
praca zdalna i mobilna
rozwiązania dla małych firm

Tworzone z i pasją
marketing via sms

TELEKONFERENCJE to zapomniane złoto. Wykorzystaj je do konsultacji, ustaleń i koordynacji. Zaoszczędzisz dużo czasu i pieniędzy.

Strona główna · SMS · Wysyłka SMS - jak zaplanować powodzenie akcji

Wysyłka SMS - jak zaplanować powodzenie akcji

Czas i kalendarz wysyłki SMS
Krótka, konkretna i wartościowa treść? Gotowa!
Wartość dodana dla odbiorcy? Jest!
A jednak, wysyłka SMS nie przynosi oczekiwanych rezultatów?
Przyczyną może być błędne oszacowany czas wysyłki. Podpowiadamy, jak wybrać odpowiedną porę wysłania SMS: dzień, godzinę i częstotliwość kampanii SMS.

Podstawa

Elementarną zasadą (i najczęstszym błędem) jest aby kampania SMS była dostosowana do przekazu a nie przekaz do tej formy informowania. Nie każde działanie nadaje się do informowanie via SMS!. Zatem skupiamy się na tym co mamy zrobić i gdy to opracujemy, zastanówmy się czy można o tym poinformować SMS-em, a jeżeli tak - to co należy jeszcze zrobić aby było to możliwie skuteczne. Oczywiście możemy też opracować działania, które od początku do końca bazują na możliwościach jakie daje komunikacja przez SMS i w gruncie rzeczy jest to najlepszy pomysł na udaną kampanię informacyjną.
Złoty środek niestety nie istnieje!
Z pełną świadomością oświadczamy: nie ma złotego środka, który zapewni 100% skuteczność kampanii SMS. Zależy to od wielu czynników, wśród których głównymi są: produkt/usługa/przekaz, cechy grupy odbiorców, oczekiwana reakcja.
Inaczej zbudujemy przekaz, termin wysyłki gdy chcemy:
- zebrać dodatkowe dane/opinię od odbiorcy,
- sprzedać wyrób/usługę stacjonarnie a inaczej gdy internetowo,
- sprzedać w jeden dzień a inaczej w tydzień,
- aby reakcja była szybka a inaczej gdy nie ma pośpiechu,
- wysłać wiadomość do odbiorcy młodego a inaczej starszego,
- aby odbiorca wszedł w rodzaj interakcji a inaczej gdy to nie jest konieczne,
itd ... . Warto mieć te rzeczy przemyślane aby wysyłka SMS przyniosła oczekiwany rezultat.
Co nie da dobrego rezultatu:
  • wysłanie SMS-ów w porze dnia, kiedy odbiorca jest bardzo zajęty
  • wysłanie wczesnym rankiem lub późnym wieczorem
  • wysyłanie w dużej lub zbyt małej odległości czasowej od wydarzenia
  • niejasna treść wiadomości, nieczytelny przekaz
  • zbyt częste wysyłki - powodują, że wiadomość od nas traci swoją ważność

Testy A/B - dobry pomysł

Możesz wywnioskować prawdopodobne zachowanie odbiorców wykonując proste testy porównawcze (test A/B). Polega to na zestawieniu wyników dwóch SMS-ów wysłanych do wybranej próby odbiorczej np. w różnych godzinach, o odmiennej treści, różnymi nagłówkami (za nagłówki u nas nie płacisz) itp.
Testowych wiadomości nie wysyłaj do całej bazy kontaktów! Wybierz dwie mniejsze, lecz podobne grupy. Dla zapewnienia dokładniejszych wyników, test powtarzaj dostosowując warunki wysyłki aż do osiągnięcia satysfakcjonującej efektywności.

Strona docelowa dla wysyłki SMS i inne działania

Biznesowa wysyłka SMS często wiąże się ze zbudowaniem odpowiedniej strony docelowej, pod kątem tej jednej jedynej kampanii (lub grup kampanii). Można też zaplanować promocję lub stworzenie kodu rabatowego.
To wymaga czasu i zaangażowania członków zespołu.

komunikacja

Zwykła rozmowa telefoniczna czy mail już dawno przestały wystarczać. Masowy mail w trybie tekstowym czy telefonowanie na zimno jest passe. Nowe lub unowocześnione formy kontaktu zdecydowanie bardziej przyciągają uwagę użytkowników. Jednak potrzeba tak niewiele aby dobry i sprawdzony telefon wrócił do łask, a mail zachęcał do przeczytania.

marketing

Większość firm działających lokalnie prowadzi aktywne działania pro sprzedażowe, rzadko marketingowe. Wskutek czego mają duże szanse na rozminięcie się ich oferty lub sposobu działania z oczekiwaniami klientów. Zastosowanie naprawdę prostych rozwiązań ogranicza istotnie ten problem.

organizacja

Nowe i małe firmy rzadko prowadzą działania poprawiające organizację gdyż mają inne priorytety. Paradoksalnie błędy organizacyjne w początkowym etapie działalności zazwyczaj poważnie blokują długotrwały i płynny rozwój firmy na dalszym jej etapie. Warto od początku przenieść kluczowe działania do internetu.